Monday, October 20, 2008

Simply Inconsiderate

Today Mama hot betul, bukan apa, when I reached my office parking this afternoon, my favorite spot was occupied. But I'm not upset about that.

Basically I'm a sucker for parking spots that are near the elevator areas. So as usual I went around looking for the nearest spot. And how unfortunate today it was kinda full. So had to look for the next best spot. Yes, there was one particular spot I was aiming while going around, but HECK!! I got really upset because next to it was this particular flashy brand new Honda Accord that actually occupied almost a quarter of the empty lot. Tell me siapa yang tak hot? Nama je bawak kereta besar-besar, sepatutnya educated la kan, tapi tak respect orang langsung.

So I ended up in another parking spot at the below level. And disebabkan keberangan Mama pada orang yang sungguh la selfish, Mama sanggup jalan ke spot tu and left a big note with the message "PLEASE BE CONSIDERATE BY NOT OCCUPYING 2 PARKING SPOTS, THANK YOU". And do notice Mama masih berbudi bahasa menulis nota itu. Kalau ikut hati, memang nak sumpah seranah, tapi sebab Mama tak mau anak-anak Mama jadi macam tu, maka buatlah apa yang sepatutnya sebagai seorang yang berbudi bahasa.

2 comments:

Anonymous said...

samalah mama..kat opis atam ni pun asal parking tak muat tu sbb kete besar dok parking tgh2 antara 2 spots..lg best smlm satu honda hitam boleh selamba block parking kosong bukan nak masuk parking pun..dia selamba tunggu partner dia masuk kedai bli brg.kalau taknak parking dok ler tunggu depan skit..org hon2 tujnuk paring kosong tu dia wat tak tau aje..hangin tul!
nape lah mereka2 ini bgitu sombong skali..

Anonymous said...

Alhamdullillah, tidak lah sia-sia anda semua belajar TATARAKYAT dahulu kala.Iman dan amal sentiasa lah dibawa bersama agar anak2 jadikannya sebagai panduan.Atam, jangan hot sangat...baihayaaa